۲ آبان ۱۴۰۳

استقبال دیدبان حقوق بشر کردستان ایران از انتصاب اولین فرماندار زن در کردستان ایران

  • ۲ روز قبل

خانم سودابه ضرغام‌نژاد نخستین فرماندار زن در استان کردستان، محسوب می‌شود.

به گزارش دیدبان حقوق بشر کردستان ایران، آرش زره‌تن لهونی استاندار کردستان طی حکمی سودابه ضرغام‌نژاد را به عنوان فرماندار شهرستان دهگلان معرفی کرد. خانم ضرغام‌نژاد نخستین فرماندار زن در استان کردستان، محسوب می‌شود. انتصاب فرماندار زن در این شهرستان نشان می‌دهد که رویکرد دولت چهاردهم استفاده بیشتر از ظرفیت و توانمندی بانوان و همچنین نیروهای بومی در عرصه‌های مختلف مدیریتی است. خانم ضرغام‌نژاد، در سابقه مدیریتی خود، معاونت مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان بود و معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری سنندج را نیز در کارنامه دارد.

 

بیشتر بخوانید: توانمندسازی زنان؛ یک استراتژی مؤثر برای تحقق توسعه امن و پایدار

 

دیدبان حقوق بشر کردستان ایران ضمن استقبال از این انتصاب تاریخی، تاکید می‌کند که این انتصاب، باید گام اول تلقی شده و زمینه حضور بیشتر نیروهای بومی و زنان کردستان در مناصب اجرایی و ارشد استان را فراهم کند. بی‌شک انتصاب یک خانم به عنوان فرماندار در کردستان، زمینه‌ای برای حضور گسترده بانوان در عرصه‌های مختلف مدیریتی خواهد بود. دیدبان حقوق بشر کردستان ایران، پیشتر تاکید کرده بود که تا زمانی که نیروهای بومی و زنان در سطوح ارشد استان به‌کارگیری نشوند، نمی‌توان به ماندگاری نخبگان و نیروهای جوان در استان کردستان و سایر مناطق کردنشین امیدوار بود. نیروی نخبه کُرد باید در مناطق کردنشین مدیریت و مسائل اجرایی را تجربه کند و سپس بتواند در عرصه مدیریت کشور نیز ورود کند تا عدالت‌ در به‌کارگیری همه ظرفیت‌های انسانی کشور در سطوح محلی، استانی و ملی تجلی یابد. این انتصاب بی‌شک موجب امیدآفرینی اجتماعی و توسعه متوازن سیاسی و اجتماعی خواهد شد.

گفتنی است شهرستان دهگلان متاسفانه در حال حاضر شهردار هم ندارد و با مشکلاتی در مدیریت شهری مواجه است که از استاندار کردستان انتظار می‌رود به این مساله مهم ورود کرده و تکلیف مدیریت شهری دهگلان مشخص شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پرطرفدارها

پربحث‌ترین

کُردی