۱۸ شهریور ۱۴۰۳

فریب خانواده‌های نگران توسط گروه‌های مسلح کُرد

  • ۱ ماه قبل

به گزارش دیدبان حقوق بشر کردستان ایران، برخی افراد وابسته به گروه‌های مسلح کُرد با خانواده‌هایی که فرزندانشان در اختیار این گروه‌ها هستند تماس گرفته و خواستار پرداخت مبالغ کلان برای آزادی فرزندان این خانواده‌های نگران شده‌اند.

در چند روز اخیر تعدادی از خانواده‌هایی که فرزندانشان در اختیار گروه‌های مسلح در اقلیم کردستان هستند، به خبرنگار دیدبان اطلاع دادند که «برخی از اعضای این گروه‌ها و به اصطلاح احزاب، خصوصاً نفراتی از گروه مسلح پاک و تعدادی هم از گروه کومله در یک اقدام غیراخلاقی با این خانواده‌ها تماس گرفتند و خود را در واقع صاحب‌نفوذ در اقلیم کردستان معرفی کردند و مدعی شدند که اگر مبالغی را به آنها بدهند می‌توانند این نوجوانان را از گروه‌های مسلح کُرد تحویل گرفته و به این خانواده‌ها تحویل بدهند».

خبرنگار دیدبان حقوق بشر اعلام کرده تاکنون سه خانواده با دفتر دیدبان تماس گرفتند و اعلام کردند که مبالغی نزدیک به ۵۰۰ میلیون تومان را از آنها اخاذی کرده‌اند. مساله ساده است! گروه‌های مسلح کُرد مانند پاک و پژاک و کومله، فرزندان خانواده‌ها را فریب می‌دهند و می‌ربایند و از سوی دیگر برای آزادی آنها درخواست پول نقد می‌کنند. در واقع ما با یک گروگان‌گیری نوین به نام دفاع از آزادی کردها و به کام گروه‌های مسلح روبرو هستیم.

خانواده‌ها نیز که به دنبال این هستند که فرزندان خود را به هر طریق ممکن از این گروه‌ها آزاد کنند، ممکن است فریب خورده و این مبالغ کلان را واریز کنند. این در حالی است که سابقه نشان می‌دهد این افراد و گروه‌های مسلح کُردی، به محض دریافت پول ناپدید خواهند شد و خبری از آزادی فرزندان خانواده‌های کُرد نخواهد بود.

دیدبان حقوق بشر کردستان ایران هشدار می‌دهد خانواده‌های نگران که فرزندان آنها اسیر گروه‌های مسلحی مانند پژاک، پاک و کومله هستند، نباید گرفتار این کلاهبرداران بشوند. زیرا این یک شیوه جدید کلاهبرداری این گروه‌ها و نشان‌دهنده اوج خفت و خواری آنها است. این گروه‌ها دیگر برای حفظ ظاهر هم که شده در پی جذب نیرو نیستند، چون فاقد حداقل محبوبیت و مشروعیت هستند؛ و از افشای ماهیت فرقه‌ای و کثیف خود برای عموم مردم آگاه هستند؛ در نتیجه برای کسب پول و حل مشکلات متعدد خود به دنبال اخاذی و کلاهبرداری می‌روند. نکته دیگر آنکه به احتمال زیاد، به دلیل مسائل مالی و اداری ناشی از فشار دولت اقلیم، این گروه‌ها قصد خروج از عراق دارند و به همین دلیل در پی پول هستند. در واقع سران و اعضای ارشد این گروه‌ها، پول جمع‌آوری می‌کنند تا از طریق قاچاقچی‌های انسان به اروپا فرار کنند و می‌خواهند پول قاچاقچی‌ها را از مردم بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پرطرفدارها

پربحث‌ترین

کُردی